آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

ثبت مهارت فیروزه‌تراشی در فهرست میراث ناملموس جهانی در حال پیگیری است

  • کد خبر: ۱۸۵۶۸۶
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
ثبت مهارت فیروزه‌تراشی در فهرست میراث ناملموس جهانی در حال پیگیری است
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به جد پیگیر ثبت فن و مهارت فیروزه تراشی در فهرست میراث ناملموس جهانی هستیم.

احسان زهره‌وندی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: در این قالب شهر‌های فیروزه و نیشابور به عنوان محل اصلی حضور هنرمندان این مهارت در نظر هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری در این دیار فیروزه تراشی را نسل به نسل به یکدیگر آموخته‌اند و این پیشه را کسب خانوادگی خود می‌دانند، بیان کرد: فیروزه مرغوب نیشابور در زمره سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی قرار می‌گیرد و از مهمترین زیرشاخه‌های حرفه فیروزه تراشی میتوان به فیروزه کوبی و معرق فیروزه اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد:سنگ‌های تراش داده شده فیروزه نیشابور به دلیل دارا بودن کیفیت مطلوب و مرغوبیت، مشتریان بسیار در ایران و کشور‌های جهان دارد و به عنوان مهارت قدیمی ثبت آن در فهرست آثار جهانی در معرفی هرچه بهتر به جهان موثر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->